Ekonomiadministratör


Hansson & Söner Entreprenad AB

Erfaren Redovisningsekonom
Kommun: Tjörn
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare (med provanställning)


Kvalifikationer

Arbetslivserfarenhet – krav:

  • Minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom

Utbildning – meriterande:

  • Eftergymnasial utbildning, 2 år eller längre

Kompetenser – krav:

  • Bokföring

  • Momsredovisning

  • Skatter och avgifter

  • Bokslut

  • Projekt- och internredovisning

  • Fakturering

Kompetenser – meriterande:

  • Löneadministration

  • Koncernredovisning

  • Hogia (redovisningssystem)

  • Capego bokslutssystem

Språk:

  • Svenska (krav)

  • Engelska (meriterande)

Körkort:

  • B

Om jobbet

Hansson & Söner Entreprenad AB är ett komplett bygg- och anläggningsföretag som har varit verksamt i nästan 100 år. Vi har drygt 90 medarbetare och beräknas omsätta cirka 400 miljoner per år. Företaget är familjeägt och ISO-certifierat sedan 2015.

Nu söker vi en erfaren ekonomiadministratör till Hansson & Söner Entreprenad AB.

Du kommer att arbeta inom avdelningen ekonomi och administration, som består av 3 medarbetare. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att ha mycket kontakter i ditt arbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.

Detta är en bred roll som spänner över ekonomidelen och eventuellt lön.


Arbetsuppgifter

  • Löpande redovisning

  • Avstämningar

  • Redovisning till Skatteverket för moms, skatter och avgifter

  • Inkomstdeklarationer

  • Projektredovisning och projektadministration

  • Kundreskontra, kundfakturering och kravhantering

  • Årsbokslut och årsredovisning tillsammans med ekonomiansvarig

  • Ev. registrera och bearbeta löneunderlag

  • Ev. göra löneberäkningar och kontroller

  • Ev. löpande administration kring anställningar, frånvaro, arbetsgivarintyg, sammanställning och bearbetning av lönestatistik

  • Övriga förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration


För att lyckas i rollen tror vi att du har utbildning inom ekonomi eller liknande som ses som relevant. Erfarenhet av löneadministration och ekonomisystemet Hogia är meriterande. Har du dessutom erfarenhet av projektledningssystemet Byggsamordnaren är det ett stort plus.

Du trivs med att kombinera administrativt arbete med mer serviceinriktade frågor och gillar problemlösning.

I ditt arbete är du noggrann och strukturerad samt proaktiv och självgående. Därutöver krävs god ansvarskänsla och att du är serviceinriktad och prestigelös, både internt och externt.

För att trivas hos oss intresserar du dig för verksamheten och identifierar dig med vår affärsidé:

"Vi ska med en bred kompetens, hög förståelse för kundernas önskemål och behov samt med en stomme av egna resurser genomföra hus- och anläggningsprojekt inom regionen. Våra kunder ska vara nöjda och återkommande, i huvudsak inom näringsliv och förvaltning."

Vårt kvalitetsarbete kännetecknas av:

  • Vi vill skapa förtroende hos våra kunder och andra intressenter genom engagemang och ansvar

  • Våra kunder ska ha förtroende för vårt kunnande och vår vilja att motsvara deras förväntningar


Låter det intressant? Skicka i så fall in ansökan och CV snarast till ekonomiassistent@hansson-soner.se då intervjuer och urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan senast 22 oktober 2025!


Om anställningen

Lön & lönetyp: fast månadslön

Var ligger arbetsplatsen?
Svanvik 218
47172 Hjälteby

Arbetsgivaren
Hansson & Söner Entreprenad AB
https://hansson-soner.se/

Kontakt
ekonomiassitent@hansson-soner.se



kontakta oss

Fler lediga tjänster